Zrobiliście mi dzień tym tematem. :D
No a tak poważnie drogi autorze, pytanie jest tak skonstruowane że nie da się sensownie na nie odpowiedzieć, chyba nie dziwi Cię reakcja, wychodzisz ze złego założenia. Wtyczki do basu w FL? Ciepły bas do rapu? Zdefiniuj co dla Ciebie oznacza "ciepły"? Nie ma uniwersalnego brzmienia które będzie pasować do wszystkiego. Nie pytaj więc o "wtyczkę do fl do rapu" tylko zacznij od podstaw, czyli zapoznania się z powszechnie używanymi instrumentami a sam będziesz wiedział czego Ci potrzeba, jeżeli sam nie wiesz czego chcesz to tym bardziej nikt z zewnątrz Ci nie pomoże.
Czym można uzyskać brzmienie basu? Przede wszystkim można wyróżnić tutaj gitarę basową z przetwornikami, akustyczny bas (np. kontrabas ale też inne konstrukcje) oraz instrumenty elektroniczne bazujące na syntezie. Wszystkie te trzy źródła są w ciągłym użyciu, często zależnie od gatunku ale to nie reguła. Co jak co ale podkłady do rapu mogą mieć dużą rozbieżność stylistyczną i zależnie od tego może sprawdzić się tam każde brzmienie, nie tylko elektroniczne.
Akustyczny bas ma najmniej możliwości kreacji brzmienia, jest charakterystyczny podczas szarpania strun jednak jest oczywiście drogi. Raczej nie każdy posiada takie cudo więc z pomocą jak najbardziej przychodzą multisample dostępne za darmo lub płatnie, w formatach sfz czy najpopularniejszym Kontakt, jako osobna wtyczka działa Spectrasonics Trilian mająca te i inne samplowane brzmienia wysokiej jakości.
Gitara basowa daje już znacznie więcej możliwości modyfikowania brzmienia, wszystko zależy od sposobu grania, techniki, typu przetworników czy nawet używanych kostek lub ich brak grając z palców. Jednak największy udział mają wzmacniacz i kolumny do jakich go podłączysz, następnie mikrofon jakiego użyjesz do zebrania dźwięku i w jakiej pozycji go ustawisz, do tego możesz podpiąć jeszcze inne efekty... Naprawdę dużo możliwości. Bardziej budżetowym rozwiązaniem jest podpięcie gitary przez wejście instrumentalne w interfejsie audio i użycie symulacji w postaci Guitar Rig czy Amplitube, równie efektywne. Najgorszym rozwiązaniem, ale także możliwym, jest użycie multisampli, takowe też znajdziesz za darmo lub płatne, w formacie Kontakt czy w pakiecie Trilian.
Na końcu mamy wszelkiego rodzaju syntezę. Kreacja brzmienia jest uzależniona tylko od jej typu i możliwości samego instrumentu. Tu także można wyróżnić syntezę analogową i cyfrową, ta pierwsza odbywa się na prawdziwym układzie kiedy druga działa wirtualnie. Wszystko co znajdziesz w komputerze będzie miało cyfrowe algorytmy, jedne lepsze drugie gorsze jednak nie każdy sprzęt i prawdziwy klawisz musi być analogowy, większość instrumentów na rynku to cyfrowa synteza zapakowana w klawiaturę sterującą z ewentualnie analogowymi filtrami. Wtyczki znajdziesz płatne jak i darmowe, symulujące analogi lub będące oryginalnymi konstrukcjami jako przedstawiciele jakiegoś typu syntezy lub będące w ogóle hybrydami, najczęściej to ostatnie. Na początek nie masz co się silić na dużą kolekcję, wystarczy symulacja jakiegoś analoga np. coś od Arturii ala Minimoog lub u-he Diva do prostych brzmień i coś hybrydowego np. NI Massive do "odjechanych" brzmień.
Przypominam też że presety będące na pokładzie często są bardziej do celów pokazowych i rzadko kiedy wykazują praktyczne cechy, nie lepią się do żadnego miksu, mają brzmieć świetnie w demach aby zachęcić do zakupu. Z tego względu korzystanie z nich jest bezsensu, nie wspominając już o tym że każdy miks wymaga osobnego podejścia i tak jak z brzmieniem gitary basowej można kombinować godzinami tak brzmienia syntetyczne programuje się często od zera lub od pewnych punktów wyjściowych które sami stworzymy, lub jeżeli takowe są już zaprogramowane w instrumencie (Minimoog od Arturrii miał takie praktyczne presety).
Znajdź więc brzmienie którego potrzebujesz ogarniając ogół i przejdź sam do szczegółu, nie pytaj więcej o "wtyczke do fl do ciepłego basu do rapu".