Jak bezużyteczne skoro piszę, że to ogromny silnik do tworzenia własnych narzędzi a co za tym idzie odpalania konstrukcji innych, mamy więc kolejny segment ogromnego świata możliwości. To że jedna wtyczka plumka cały czas to znaczy że inne nie. ;) Pobierz sobie Mikro Prism i spróbuj się tym normalnie pobawić, naprawdę warto, brzmienie cudne, takie organiczne. W darmowych fabrycznych konstrukcjach Carbon 2 to taki zwykły analog ale też ma niezłe brzmienie. Spacedrone gra właśnie cały czas i do nagrań faktycznie nie bardzo ale nic nie stoi na przeszkodzie zgrania 10 minut w innym projekcie i potem wykorzystania tego w obróbce. New School to taki eksperymentalny syntezator perkusyjny, ma wewnętrzny sekwencer więc działa na komendę play ale da się to pewnie wyłączyć i z poziomu DAW sterować. W pakiecie Elements dostajesz między innymi Spark bazujący na sprzężeniu zwrotnym, Steam Pipe do symulacji fletów, Oki Computer do chipów i nie tylko, Metaphysical Function jako rozwinięcie Spacedrone i Aerobic, bardziej tradycyjny syntezator perkusyjny.
Minus to brak "czystego" presetu w większości urządzeń więc trzeba metodą prób i błędów ogarnąć ten instrument, dodatkowo nie można zapisywać presetów, tylko wewnętrznie w DAW. Plus jest taki że wszystkie wtyczki w reaktorze mają pomoc w czasie rzeczywistym, wystarczy włączyć tam jakąś opcję z pytajnikiem i po najechaniu myszą na element wyświetli się opis.
Warto się zagłębić nawet w darmowe urządzenia ponieważ mają bardzo klarowne i czyste brzmienie co wynika bezpośrednio z silnika Reaktora. To działa po prostu tak jak biblioteki w Kontakcie tylko tutaj nie ma sampli a konstrukcje na silniku Reaktora z własnym GUI.