Przemogłem się i zakupiłem ten numer mimo mojej niechęci do cyfrowych wydań których nie ma na płycie, nie ma w druku i nie można dotknąć ani nic z tych rzeczy. Głównie zachęcił mnie główny temat czyli soundtracki :). Nie ogarnąłem jeszcze tematu w całości, ale nic nowego tutaj raczej nie ma jeżeli ktoś siedzi w temacie. Zobaczę jednak co jest w formie video jako tutoriale. Niestety do cyfrowego wydania nie są dodawane filmy Masterclass więc 2h video z wizytą w studiu gościa od ścieżki dźwiękowej do Need For Speed przepada...
... Jednak jak na niecałe 17 zł nie można narzekać :). Papierowe wydanie kosztuje ponad 7 funtów co daje już 30zł, plus przesyłka, plus podatek, plus inne takie, że w empiku kosztuje 60zł, a wszystko to samo poza tym nieszczęsnym video. Z jednej strony jestem aż zszokowany jak nasze EiS jest identyczne nie tylko w materiałach ale i wyglądzie. Od okładek i tłumaczonych tekstów po nawet układ stron i stopkę EIS gdzie tutaj jest CM na końcu każdego tekstu. Porównując jest tutaj niemal 100 stron poradników, recenzje sprzętu praktycznie nie istnieją, są krótkie opisy oprogramowania, generalnie sam czysty stuff o produkcji i tematach z tym związanych. No ale nie o tym chciałem.
Zino trochę kłopotliwe, bo ani pobrać nie można jako PDF ani nic, wszystko zabezpieczone i nawet w pobieranej aplikacji czyta się online. Można niby pobrać offline do specjalnej aplikacji Zino ale wiadomo jak to jest. Materiały z płyty są jednak dostarczane przez samo wydawnictwo od CM. Po rejestracji konta na specjalnej stronie i podaniu kluczy odpowiedzi z danego wydania dostaje się dostęp do plików. Posegregowane pliki są następująco: Pełna wersja -> Sample z danego numeru -> Pliki Tutoriali -> Tutorial Video -> CM Studio PC/MAC/Linux (starsze wtyczki). Pobiera się w osobnych plikach spakowanych. Generalnie ciekawa sprawa.
Na maila jest wysyłany dowód zakupu, jest też rachunek z PayPal, materiał można nagrać na płytę co sami proponują i sobie zarchiwizować, w kopertę włożyć fakturę i bez problemu można sobie trzymać na przyszłość sample i programy, co też zrobię. Na stronie pisze, że sample są także do komercyjnego użytku więc zawsze warto ten rachunek gdzieś mieć żeby nie było ;).
Wracając do głównej pełnej wersji - ograniczenie to ilość pasm. Jest filtr LF półkowy, filtr środkowy MF do podbijania i wycinania oraz HF też półkowy. Do tego limiter, wcześniej sekcja CUT do wycinania dolnych Hz, analizator i jeszcze na dokładkę "podpowiedzi" w formie graficznej jak obrobić dany instrument, kolorują się takie "hot spoty", fajny bajer ;).
Na końcu pisze, że w następnym numerze jako pełna wersja znajdzie się ten nowy instrument od Roba Papena symulujący strunowe brzmienie, ten co był w magazynie Beat tylko teraz w wersji CM.