Native Instruments - Kontakt 4.0 Kontakt 4 to najnowsza wersja znanego samplera ze stajni Native Instruments. W wersji 4.0 zaimplementowano technologię ekspresji -  Authentic Expression Technology (AET) odpowiedzialnej za dynamikę oryginalnych brzmień. Kontakt 4 przełamuje bariery związane w wykorzystaniem samplera kontakt na żywo a to wszystko dzięki zastosowanej technologii kompresji próbek (zastosowanie formatu NCW - redukuje wielkość próbek do 50%.). 

Audio Damage - Phosphor Phosphor w formacie VST/AU ze stajni Audio Damage to nowa propozycja instrumentu wtyczkowego zaprogramowanego na wzór cyfrowego syntezatora addytywnego alphaSyntauri  - pierwszego na świecie instrumentu, który wymagał do pracy komputera domowego. Pierwowzór zaprojektowany został w roku 1979 przez firmę Syntauri Corporation. Mózgiem instrumentu był computer Apple II. W czasie, kiedy za inne cyfrowe instrument trzeba było zapłacić 40000 dolarów alphaSyntauri dostępny był w cenie poniżej 1500 zielonych (cena nie uwzględniała komputera Apple II).

XILS-lab - polyKB nadchodzi XILS-lab podjął się próby przeniesienia możliwości rzadkiego polifonicznego syntezatora z lata 80-tych, zaprojektowanego pierwotnie we Francji, ze świata realnego do wirtualnego. Interface wtyczki wygląda imponująco (screen poniżej). Będą się ją mogli cieszyć za równo właściciele komputerów z systemem Windows jak i Mac OS. Ciepłe brzmienia w postaci znakomitych pochodów basowych barwy typu pad, brzmienia typu FX, krystaliczne brzmienia instrumentów klawiszowych to tylko namiastka tego czym uraczy nas polyKB II.

Rob Papen - Blue 1.9 Rob Papen informuje o dostępności zaktualizowanej syntezatora wtyczkowego Blue v1.9 - syntezatora łączącego w sobie cztery rodzaje syntez z możliwością ich krzyżowania!

Image Line - Ogun v1.0 Ogun to wtyczka skierowana do poszukujących bogatych metalicznych brzmień. Syntezator pozwala na generowanie ponad 32000 harmonicznych modulowanych za pomocą funkcji "mapowania harmonicznego" dzięki czemu użytkownik ma pełną kontrolę nad brzmieniem.

H.E.Audio - Poetic Guitar-Rainlotus (PGR) VST Poetic Guitar-Rainlotus (PGR) to część serii wtyczek firmy H.E. Audio a dokładniej mówiąc jedna z trzech wtyczek wchodzących w skład kolekcji Poetic Guitar. Wtyczka PGR stanowi bogate źródło akustycznych brzmień gitarowych. Ich źródłem jest pokaźnej wielkości biblioteka próbek (1,3 GB). Nagrań zrealizowano w jednym z najlepszych studio nagrań w Chinach. Wszystkie próbki zsamplowano na 12 poziomach głośności (velocity) przy zastosowaniu bogatej gamy technik gry.  Interface wtyczki stanowi zdjęcie realnej gitary. Brzmienie dodatkowo upiększymy dzięki wbudowanej jednostce efektowej na która składają się następujące moduły: Reverb, Delay, Chorus, Transposition, Compression, EQ oraz Overdrive.

Leslie Sanford - Cobalt v1.0 Cobalt to dość leciwy syntezator wtyczkowy, którego premiera miała miejsce jeszcze w 2007 roku. Być może niektórym wtyczka jest znana pod nazwą LiveWave, jednakże zbyt duże podobieństwo nazwy z syntezatorem Lightwave firmy Creamware wymusiło na producencie zmianę nazwy. Nazwa syntezatora pochodzi od nazwy pierwiastka będącego lśniącym, srebrzystym metalem. Cobalt jest syntezatorem hybrydowym. Tego typu syntezatory hardwarowe zdominowały rynek w latach 80-tych. Wszystko za sprawą stale rozwijającej się technologii, która umożliwiła producentom projektowanie instrumentów łączących technologie analogową z cyfrową, Najbardziej znane syntezatory hybrydowe:

Sugar Bytes - Guitarist Guitarist wtyczka VST opisywana jako „najbardziej kompletna wtyczka gitarowa wszechczasów" to propozycja firmy Sugar Bytes. Oprogramowanie łączy w sobie różne modele gitary, wzmacniaczy, bogaty zestaw efektów, wbudowany step sequencer oraz system umożliwiający tworzenie w locie riffów gitarowych. Kontrola stylu gry na gitarze, wykorzystywanego zestawu chwytów czy struktury samego utworu sprawowana jest z poziomu step sequencera. Wtyczka sprawdzi się za równo w domowym studio jak i w pracy „na żywo". Podczas gry możemy korzystać z fabrycznie dostępnych akordów, co nie oznacza, że jesteśmy limitowani, tylko proponowanymi przez producenta. Z poziomu sekcji działania (z ang. Action Section) pozwala na edycję w czasie rzeczywistym sekwencji wykorzystując by chociaż możliwości silnika timestretch.